Tuesday, May 11, 2010

mr wong pemangkin semangat

hari ke-2
kak dayah: Nal bangun dah pukul 6 ni....cakap nak bgun awal....
zaaj : owk kak...roger...bgun dah ni....
mama : nal bagun dah pukul 6.15 ni
zaaj : ha!!!!!6.15???bukan pukul 6 ka???
mama :mandi cepat..adik nak mandi plak...

begitulah dialog kita pada pagi 11/5..... setelah siap..aku pown mula la perjalanan ke SMKPR pada jam 7.00. Sampai disana around jam 7.20.

pakgard: eh..eh...abd ensem turun2.moto kena tolak dari cini.
zaaj : ow...owk...
pakgard: nanti beli stiker skolah tau!!!
zaaj : owk...

aku pown tolak la moto sampai ke tempat yang disediakan.then terpinga la sorang2 kat ci2..then membe yang aku x tau nama dyg...
x tau nama: cam na wei..
zaaj : cam na aper. mcm ni r..ang nak pindah p mana bro???
x tau nama: aku??? p dato onn...dekat cikit dr umah...
zaaj : owk..

kami pown bejalan la ke tapak perhimpunan...then jeng jeng jeng....
iz: bro.....
zaaj: yo bro.....gud morning...
iz : yar morning...

budak 9 a's...huhu...kalut nak pindah p jit sin....dok kutuk cikgu kat mtg rawa...hahhahhah
so slps perhimpunan trus ke bilik persidangan...slps amik kehadiran dan selesaikan beberapa perkara mr wong enter the class...

mr wong: owk...i want to know who is from bla bla bla..then who is from smkpp....(aku pown angkat la tangan..) only you r....good2...work hard...
zaaj :cilaka punya mina..x angkat tgan..

so then dengar la dia bercerita tentang pengetahuan am...it's quiet menarik..then dia bercerita tentang kelebihan stp....yang membuatkan semgat aku berkoba2 untuk belaja...

mr wong: kelebihan form 6 adalah it is better then private university because stp punya sijil is world wide recognize.if you in f6 i can promise u that u make a good decision..but, u must promise me that u will study hard...and all of the teacher will treat u like a university students...u are know per-university students...

pergh banyak g r kata2 semgt dr dia....ceramah dari lain2 cikgu ok la...tp x bapa bersemangat...

so balik dr skul trus bwak mak g umah tok...tok x sehat..the bawak tok plak g hospital..tgal mum kat cana...then aku and kak min pown truskan riadah kami...huhu...
abis riadah g amik mum....sok mayb x pegi skul sbb nak kena g teman tok..diaorang nak refer ke penang lak...ok..nantikan post seterusnya....

No comments:

Post a Comment