Friday, March 19, 2010

KEGILAAN EMPAT SEKAWAN (ZMSN)

PERGH...TANGGAL 18 march adalah hari kegilaan bagi empat sekawan ni....yang sorang ni sanggup x tido sbb nak mengai..pergh....apa2 pown kami punya plan bukan cakap saja...kami jalankannya...so, kami mula aktviti kami dengan mencari umpan terlebih dahulu...dengan berbekalkan jala tangsi, kami menjala di c-gate...hari 2 nsb kurang menyebelahi kami...kami dapat umpan yang agak kurang mencukupi,,,jadi berbekalkan semangat PLKN. oppsss...sory naim...hahhaha..berbekalkan semgt kami...kami meneruskan perjalanan ke detinasi kami iaitu,,,..permatang damar laut,,...pergh...perjalanan mcm biasa r..agak mencabar...moto kami yang hanya layak berada di jalan raya telah kami salah gunakan...moto kami bertukar menjadi scramble..huhuh....kami redah belukar....gaung....pergh...lebih2 plak... so, sampai kat ujung jalan 2 kami terpaksa tinggalkan moto kami dan kami mula mendaki anak tangga yang pergh...meletetihkan....tapi pemandangan dia apa nak buat...5 star....sampai ja...semua tersenyum...kami pown mula la set kami punya joran...kak min pown dah makin terer,,,..juma malas.,..jaga dia.....zaaj org pertama melabuhkan kail di dasr...disusuli oleh syamim...tiba2 syamim menjerit...woooohhhhh....aku dapat ikan....yea....tempat ni ada ikan..hahahah...so.....semua dah pown melabukan kail masing22..opsss lupa lak...syamim dapat ikan pari atau dikenali sebagai ketuka......masa menjala pown...kami dapat 5 ekor ikan menyulung...ikan ni mcm ikan todak...goreng pown sodap....so,,...agak bosan aku teringat gelendung yang aku bawa...so cangak gi...aku pown ikatkan kail then guna la ikan belanak yang dijala oleh naim....ikan masih idop...aku cakitkan di kail... min jom ikot aku..aku nak baling gelendong ni jap...ang tolong pegang ikan..aku nak panjat batu 2....ok2....
so, mr zaaj pown labukan la kail gelendong 2 di celah batu2 di situ,...dpt nampak umpan belanak 2 masih idop....dia hanya dapat berenang tp x dapat larika diri sbb berat ladung....gelendong 2 pown ditinggalkan.....kami apa lagibuat aktiviti kami r...menjala...buat gila....hahahh..x gila tang mana pown...dan gelendong 2 dapat menaikkan seekor kerapu seberat 300g...ok la kan...semua bersorak...syamim berkat lepas ni kita mai cini g..kita cari belanak lu...hahahah....so enjoy la gamba2 di bawah.....dAA.....






























No comments:

Post a Comment