Tuesday, October 19, 2010

Kasi Gegar Jeti Pulau Aman

So, seperti yang dijanjikan aku akan menceritakan tentang fishing trip kali ini..Kali ni aku dapat kebenaran from my dad untuk menggunakan kereta..so kali ni punya fishing trip selesa la cikit..barang kan banyak..al maklum la, kami pergi sehari jer tapi bawa barang macam nak pergi dua tiga hari...aku arrive kat rumah Naim around,8.15..awal kan..maklumlah excited..lama tak pegi memancing.asyik menghadap tempat keja ja..so, 18/10/2010 I take My Time To Smell The Roses. Dari rumah naim kami bertolak.Expedisi kali ni hanya tiga orang iaitu aku(zainal),naim and syamim..Sorang lagi ahli kami dah continue study..so x leh join, busy ngan final. So, around 15 minit kami sampai dekat port pertama, iaitu port menjala.Then naim berkata" Nan, aiq(air) dah pasang ni, abis la kita susah r nak menjala umpan". Takpa, kami x putus asa kami menjala jugak..k.korang ushar la gamba yang x brpa clear ni..



Continue, waktu menjala 2 tiba-tiba jala yang dah reput 2 tersangkut..Aduh terok jugak r...dah la air dekat kawasan 2 dah naik so agak dalam..aku and syamim try turun, then syamim try leraikan x berjaya..aku suroh dia naik r.bahaya..aku try lak, pergh air dia keruh bangat then prrrraaaaaaaaaappppppppp....Aduh musibah..Jala koyak..Terok. So dengan umpan udang yang x tak berapa banyak kami teruskan dengan muka yang masam...So, kami sdah sampai...hOORay...SAKSIKANLAH




So,kami set la mengai(pancing) kami..After that aku and Naim berusaha membaiki jala..kami mengai lama la jugak, habuk pown x bawahda...then Aku bawa apollo(sejenis alat tangkap anak ikan) berjalan di gigi air sambil cuba mencari anak ikan.teh aku jumpa sorang abang ni kat bawah jeti.

Jeti ni la..aku pown borak-borak ngan dia..Then dia cakap tempat yang kami duduk 2 jarang ada orang mengai...dia cakap dekat belah satu g..baru rancak..siakap pown banyak...PERGH...hangat trus..aku pown pergi la cerita dekat naim ang syamim..Kami pown ubah la port..tapi air dah banyak surut...so, macam x da harapan jer..Ni gamba 2nd port kami.



Then, ada la sorang abang ni datang mengai ngan kami...Dia pown cerita la srba sedikit tentang tempat ni..Dia orang sini..Dapat la sedikit experiance..so, nantikan expedisi kami yang seterusnya...Kali ni kami dah dapat sedikit informasi tentang port Pulau Aman...nantykan..Enjoy Pics perjalanan Balik....Daa..Assalamualaikum..







4 comments: